vineri, noiembrie 10, 2006
Piata oamenilor de marketing
In aceste zile, facem recrutari la Marketing. Ne intereseaza oameni cu 1-2 ani experienta, cunostinte teoretice bazice din domeniu si initiativa. Timpul interviurilor, chiar filtrate serios de HR, a fost destul de pierdut. Caracteristicile generale ale candidatilor:
- fie prea calificati, fie subcalificati - linia de mijloc este foarte subtire;
- pasiune pentru show, interes scazut pentru eficienta;
- multi aplica pentru ca facem campanii mari. Punct;
- limba romana este, de multe ori, o necunoscuta. M-am chinuit minute in sir sa inteleg cum a lucrat o domnisoara "in field" si cum a realizat "targhetuiri";
- expresii ca "strategie" si "politica de produs" le sunt vag familiare. Pentru majoritatea, marketing = comunicare, reclame, mashuri;
- site-ul firmei le este o necunoscuta. La fel si clientii sau concurentii;
- intrebarea "cum ati segmenta, general vorbind, clientii nostri?" ridica probleme grave, manifestate prin zambete fortate sau arogant-ignorante.
In concluzie, interviurile continua.
Sunt multi absoventi de facultati sau multi fara studii dar cu practica, insa putini sunt buni. Pana la urma, aceasta cred ca este selectia naturala fireasca.
Abonați-vă la Postări [Atom]