vineri, noiembrie 10, 2006

Piata oamenilor de marketing

In aceste zile, facem recrutari la Marketing. Ne intereseaza oameni cu 1-2 ani experienta, cunostinte teoretice bazice din domeniu si initiativa. Timpul interviurilor, chiar filtrate serios de HR, a fost destul de pierdut. Caracteristicile generale ale candidatilor:
- fie prea calificati, fie subcalificati - linia de mijloc este foarte subtire;
- pasiune pentru show, interes scazut pentru eficienta;
- multi aplica pentru ca facem campanii mari. Punct;
- limba romana este, de multe ori, o necunoscuta. M-am chinuit minute in sir sa inteleg cum a lucrat o domnisoara "in field" si cum a realizat "targhetuiri";
- expresii ca "strategie" si "politica de produs" le sunt vag familiare. Pentru majoritatea, marketing = comunicare, reclame, mashuri;
- site-ul firmei le este o necunoscuta. La fel si clientii sau concurentii;
- intrebarea "cum ati segmenta, general vorbind, clientii nostri?" ridica probleme grave, manifestate prin zambete fortate sau arogant-ignorante.
In concluzie, interviurile continua.
Sunt multi absoventi de facultati sau multi fara studii dar cu practica, insa putini sunt buni. Pana la urma, aceasta cred ca este selectia naturala fireasca.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Abonați-vă la Postări [Atom]